Melodia sprzedaży

Audiomarketing to forma działań polegająca na skutecznym oddziaływaniu na zachowanie Klienta w miejscu sprzedaży, za pomocą odpowiednio sformatowanych programów muzycznych. Audiomarketing jest niezwykle istotnym elementem wspomagającym nowoczesne strategie marketingu sensorycznego. W ramach audiomarketingu wiele firm oferujących działania związane z tego rodzaju marketingiem może zaoferować muzykę bez ZAIKS, która z powodzeniem będzie mogła zostać wykorzystana w różnych sklepach dobierając formaty muzyczne indywidualnie do każdego klienta.

Audiomarketing w praktyce

Jak muzyka wpływa na potencjalnych klientów w miejscu sprzedaży? Po pierwsze muzyka może znacząco poprawić nastrój klientów. Słysząc radosne bądź spokojne dźwięki klient będzie zrelaksowany. Wybierając muzykę bardziej żywiołową i szybką zachęcimy klientów do dokonywania szybszych decyzji, zaktywizujemy go i ożywimy. Muzyka może znacząco zbudować wizerunek danej marki. Będzie ona również wpływała na zbudowanie więzi klienta z daną marką czy firmą i zachęci go do częstszego korzystania właśnie z jej usług bądź produktów. Muzyka podnosi atrakcyjność oferowanych usług lub produktów, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na zastosowanie tego rodzaju działań marketingowych w swoim sklepie.

sterowanie audio

Jak muzyka jest dobierana względem poszczególnych sklepów?

Muzyka musi być odpowiednio dobrana, tak by działanie audiomarketingu było skuteczne. W zależności od tego do jakiego grona klientów zostaje kierowana oferta danego sklepu muzyka zazwyczaj koresponduje z założeniami. Osobom młodszym bardziej spodobają się żwawe, szybki piosenki, które aktualnie są na czasie, a dla osób starszych wybierana jest muzyka z lat 80 i 90, która przywoła pozytywne wspomnienia. I tak w przypadku sklepów lub sieci sklepów, audiomarketing wiąże się z koniecznością identyfikacji w każdym z punktów. Muzyka, która dobierana jest w celu emisji, musi być starannie przygotowana i dopasowana pod konsumentów. Z audiomarketingu korzystają sklepy spożywczo-przemysłowe, sklepy z konfekcją damską i męską, sklepy z wystrojem wnętrz, Sklep z markową odzieżą oraz markety budowlane, restauracje, puby, kawiarnie, pizzerie, inne lokale gastronomiczne. Inna sytuacja jest w przypadku galerii handlowych i pasażów. Tam muzyka musi być dostosowana do osób w różnym wieku. Bardzo często w takich miejscach zakupy wykonują całe rodziny, dlatego audiomarketing musi być dostosowany do takich potrzeb. Zazwyczaj wybierane są lekkie utwory pop, r&b, muzyka lat 80-tych i 90-tych czy ballady, przez co przedsiębiorca może mieć pewność, że muzyka ta spodoba się każdej osobie nawet mimo, znacznych różnic wiekowych.

kobieta z gitarą we włosach

Audiomarketing jest świetnym działaniem, które gwarantuje, że klienci będą mogli zbudować konkretny wizerunek danej firmy, a ponadto podczas zakupów będą mogli zrelaksować się słuchając przyjemnych utworów i dokonywać zakupów w miłej atmosferze. Muzyka płynąca w tle podczas kupowania sprawia, że proces ten staje się przyjemniejszy, a dana osoba chętniej będzie wracała do danego sklepu. Więcej szczegółowych informacji na ten temat przeczytasz pod adresem http://www.ims.fm/sensory/audiomarketing